Земля. Хроники Жизни.
Главная | Блог | Регистрация | Вход
 
Четверг, 16.08.2018, 22:55
Приветствую Вас Гость |Личные сообщения() ·| PDA | RSS
Меню сайта
Форма входа
Логин:
Пароль:
Категории раздела
Anomalies [11]
Atmosphere [2]
Archaeology [19]
Volcanoes [9]
Animals [1]
Earthquake [2]
Drought [2]
Climate [3]
Space [19]
Sinkholes [1]
Crop circles [1]
Science [56]
UFO [11]
Flooding [3]
Ocean [1]
Landslides [0]
Fires [0]
Prophecy [6]
Sun [2]
Element [0]
Supernatural [8]
Technology [16]
Mystery stories [14]
Hurricanes [3]
Factors and crash [22]
Ecology [5]
Epidemic [6]
Medicine and health [2]
Hypothesis [5]
Разговоры у камина
Статистика

Онлайн всего: 227
Пользователей: 222
Новых: 5
бодр, Lex2015, papik002, mladenets, eprst999
Главная » 2015 » Май » 26 » Habitual action video game playing is associated with caudate nucleus-dependent navigational strategies
16:22
Habitual action video game playing is associated with caudate nucleus-dependent navigational strategies

The habitual playing of video games is associated with increased grey matter and activity in the striatum. Studies in humans and rodents have shown an inverse relationship between grey matter in the striatum and hippocampus.

We investigated whether action video game playing is also associated with increased use of response learning strategies during navigation, known to be dependent on the caudate nucleus of the striatum, when presented in a dual solution task. We tested 26 action video game players (actionVGPs) and 33 non-action video game players (nonVGPs) on the 4-on-8 virtual maze and a visual attention event-related potential (ERP) task, which elicits a robust N-2-posterior-controlateral (N2pc) component. We found that actionVGPs had a significantly higher likelihood of using a response learning strategy (80.76%) compared to nonVGPs (42.42%).

Consistent with previous evidence, actionVGPs and nonVGPs differed in the way they deployed visual attention to central and peripheral targets as observed in the elicited N2pc component during an ERP visual attention task. Increased use of the response strategy in actionVGPs is consistent with previously observed increases in striatal volume in video game players (VGPs).

Using response strategies is associated with decreased grey matter in the hippocampus. Previous studies have shown that decreased volume in the hippocampus precedes the onset of many neurological and psychiatric disorders. If actionVGPs have lower grey matter in the hippocampus, as response learners normally do, then these individuals could be at increased risk of developing neurological and psychiatric disorders during their lifetime.

Категория: Science | Просмотров: 469 | Добавил: СМЕРШ
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск по сайту
Мониторинг
Сейсмическая активность
Солнечная активность
Фазы луны
3D Планета Земля
Солнечная система
Космическая погода
Веб камеры мира
Системы мониторинга
Ионосферная активность
Вспышки на Солнце
Мониторинг вулканов
ТОП Новостей
До конца света остались сутки?
"Адская гроза" над Москвой
Камень, спасший мужчине жизнь, продается за 10 млн...
Московский торнадо 1904 года
Графеновый дождевик охладит в жару и согреет в хол...
Календарь
«  Май 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записей
Новое на форуме

1. ВСЁ.., ЧТО В МИРЕ.., ИНТЕРЕСНО..!!! часть №2

(5573)

2. Прогулки в Квантовом Мире

(848)

3. *ЗВЁЗДНЫЙ АСТРОНОМ*

(251)

4. Факты искажения нашей истории

(317)

5. Лунница ) тема для женщин

(519)

Последние комментарии


- нет никакой черты... Есть тв...


- Мозг отказал, раз умер от ал...

Активность Солнца

При использовании материалов Земля - Хроники Жизни гиперссылка на сайт earth-chronicles.ru обязательна.
Рейтинг@Mail.ru Яндекс цитирования